Economia globală și perspectiva acesteia au fost puternic afectate de impactul advers major și de incertitudinile fără precedent generate de pandemia COVID-19.
Pe măsură ce țările au declarat carantină și au aplicat practici de distanțare socială necesare pentru a reduce impactul pandemiei, economia suportă consecințe financiare care par foarte greu de depășit. Aspect care a generat un sentiment de nesiguranță și schimbări mari pentru multe companii, atât la nivel strategic, cât și la nivel de operațional.
Schimbările produse impun reorganizarea strategiei de abordare a noilor clienți și prospecți, ținând cont și de temerile lor cauzate de criza economică și sanitară. Astfel, trebuie sa vă asigurați că:
1. Sunteți foarte atenți la felul în care vreți să fiți percepuți de către client sau prospect.
Empatia este un punct foarte important în vânzări, întrucât este nevoie să generați încredere pentru a stabili un raport relațional productiv.
Evitați ca în această perioadă să fiți foarte empatic, ca urmare a situației în care ne aflăm.
Soluția : “ Comunică sincer și deschis; ajustează-ți comportamentul pe măsură ce primești feedback de la clienți.”
2. Nu presupuneți că în această perioadă prospecții/clienții nu sunt dispuși să cumpere.
Majoritatea oamenilor de sales sunt ezitanți în ceea ce privește vânzările, pe motivul că perioada în care ne aflăm nu este oportună investițiilor. Însă, trebuie sa aveți în vedere că afacerile încă funcționează și nu trebuie sa vă setați un target de vânzare mai scăzut decât în perioade normale.
Soluția : „ Găsește variante prin care produsul sau compania ta poate să ajute clienți să depășească această perioadă nefavorabilă.”